Adjunktens forum
after dark

Adjunkten.dk | Profil | Registrér | Aktive emner | Medlemmer | Søg | OSS
Brugernavn:
Adgangskode:
  Vælg sprog

Husk mig
Glemt adgangskode?

Alle fora
 Dansk/historie opgaven - forbeholdt 1.d
 Generelle spørgsmål om dansk/historieopgaven
 budskab og perspektivering
 Nyt emne  Besvar emne
 Printervenlig
Forfatter  Emne Næste emne  

Bendixx
Rookie

6 indlæg

Sendt - 13 nov 2007 :  15:10:41  Vis profil  Klik for at se Bendixx's MSN adresse  Besvar med citat

Nu sidder jeg så lige og skriver budskabet, og tænkte om man kan koble det sammen med perspektivering, så man ikke skal til at lave en ny overskrift, men måske bar gå en linie ned, eller skal man lave en ny overskrift som hedder perspektivering ??

Adjunkten
Forum Admin

184 indlæg

Sendt - 13 nov 2007 :  15:30:11  Vis profil  Besvar med citat
Hm - det er altså svært at sige uden at have læst din opgave... følg din mavefornemmelse.

Gå til toppen af siden

Bendixx
Rookie

6 indlæg

Sendt - 13 nov 2007 :  15:31:33  Vis profil  Klik for at se Bendixx's MSN adresse  Besvar med citat
jamen det vil jeg så gøre. Ville bar lii høre om det trak ned, for når jeg fortæller om budskabet og sådan, så kommer jeg næsten automatisk over i perspektivering, for det virker lidt mere naturligt bare at fortsætte der..

Redigeret af - Bendixx af 13 nov 2007 15:32:37
Gå til toppen af siden

Bendixx
Rookie

6 indlæg

Sendt - 13 nov 2007 :  17:59:21  Vis profil  Klik for at se Bendixx's MSN adresse  Besvar med citat
Lars, lige et spørgsmål til..
Når vi nu har skrevet i problemformuleringen at vi vil perspektivere, skal dette så også med i konklusionen, eller er det fint nok at det står lige før konklusionen.
og når der nu står i den at jeg vil lave en analyse og fortolkning, hvad er det så lige helt præcis jeg skal skrive i konklusionen?? Altså ville tro det var noget at det med budskabet og hovedtemaerne, men vil gerne lige have, hvis du kan hjælpe med det, så jeg ikke laver en stor fejl der.
Håber du forstår hvad jeg mener.
Gå til toppen af siden

Adjunkten
Forum Admin

184 indlæg

Sendt - 13 nov 2007 :  20:33:53  Vis profil  Besvar med citat
Du skal konkludere på din analyse og fortolkning . Der skal ikke stå noget nyt i en konklusion, den skal samle hovedpointerne op fra hele din opgave, herunder selvfølgelig budskab og hovedtemaer. Og så skal den selvfølgelig svare på problemformuleringen .
Gå til toppen af siden
   Emne Næste emne  
 Nyt emne  Besvar emne
 Printervenlig
Genvej:
Adjunktens forum © Adjunkten 2008 Gå til toppen af siden
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000
© ? | xhtml | css | Adjunkten | Følg mig pÃ¥ Twitter | Min Google+ profil | Del | Til toppen