Adjunktens forum
after dark

Adjunkten.dk | Profil | Registrér | Aktive emner | Medlemmer | Søg | OSS
Brugernavn:
Adgangskode:
  Vælg sprog

Husk mig
Glemt adgangskode?

Alle fora
 Dansk/historie opgaven - forbeholdt 1.d
 Romerriget
 de 3 styreformer
 Nyt emne  Besvar emne
 Printervenlig
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Jani
Rookie

9 indlæg

Sendt - 12 nov 2007 :  13:39:24  Vis profil  Klik for at se Jani's MSN adresse  Besvar med citat
i min problemformulering, står der, at jeg skal redegøre for forskellen på de 3 styreformer.
Skal jeg så ikke først gå ind og lave en kort beskrivelse af de 3, før jeg skriver, om forskellene ?

Jani , 2.x (:

Adjunkten
Forum Admin

184 indlæg

Sendt - 12 nov 2007 :  14:03:14  Vis profil  Besvar med citat
Jo, det ville jeg da nok også gøre !
Gå til toppen af siden

Jani
Rookie

9 indlæg

Sendt - 12 nov 2007 :  14:14:25  Vis profil  Klik for at se Jani's MSN adresse  Besvar med citat
okai , Tak (:
skal jeg også fortælle om styreformer, som er "under" hver af de 3 ?
- sådan noget som eksempler . Fx at monarki kan være kongedømme af det græske ord basileus=konge, men også tyranni af det græske ord tyrannos = herre ?
For der er jo noget om det i diskussionsdelen ..

Jani , 2.x (:
Gå til toppen af siden

Adjunkten
Forum Admin

184 indlæg

Sendt - 12 nov 2007 :  14:17:50  Vis profil  Besvar med citat
det lyder også fornuftigt
Gå til toppen af siden

Jani
Rookie

9 indlæg

Sendt - 12 nov 2007 :  17:52:05  Vis profil  Klik for at se Jani's MSN adresse  Besvar med citat
'kay (:
men jeg kan jo ikke rigtig gå ind og kigge på forskelle, før det bliver til fordele og ulemper .. ? :/
Vil det så være bedst, at jeg nævner forskelle i grove træk og tager diskussionen op i det sidste taksonomiske niveau, hvor jeg skal kigge på fordele og ulemper ?

Jani , 2.x (:
Gå til toppen af siden

Adjunkten
Forum Admin

184 indlæg

Sendt - 12 nov 2007 :  18:00:45  Vis profil  Besvar med citat
Du har ret - det hænger sammen. Prøv alligevel at holde vurderingen for sig.
Gå til toppen af siden

Jani
Rookie

9 indlæg

Sendt - 13 nov 2007 :  10:47:55  Vis profil  Klik for at se Jani's MSN adresse  Besvar med citat
Hvad med i redegørelsen af styreformen, der blev anvendt i Romerriget .
Vil du gerne have, at jeg kort går ind og fortæller om , hvilke der var , eller skal jeg beskrive fx, at det bl. a. feltherretypen, der førte til forbundsfællekrigen, hvor der så var en borgerkrig, som Cæsar døde efter ved at blive myrdet osv ?

- altså skal jeg komme ind på detaljer, eller vil en side, hvor jeg skriver om det uden at nævne de indre uroligheder være fint , når det kun er styreformerne, som er mit fokus ?

Jani , 2.x (:
Gå til toppen af siden

Adjunkten
Forum Admin

184 indlæg

Sendt - 13 nov 2007 :  10:50:11  Vis profil  Besvar med citat
Jeg vil ikke vejlede ned i sådanne detaljer - der er dig, der skal skrive opgaven ...
Gå til toppen af siden

Jani
Rookie

9 indlæg

Sendt - 13 nov 2007 :  11:02:16  Vis profil  Klik for at se Jani's MSN adresse  Besvar med citat
Okai ;)
Jeg lader være , da jeg mener, at mit fokus er styreformerne , og da der ikke bliver nævnt, at jeg skal redegøre for HVORDAN & HVORFOR der var de enkelte styreformer .
Det er jeg næsten 100 på er rigtigt :D

Jani , 2.x (:
Gå til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Besvar emne
 Printervenlig
Genvej:
Adjunktens forum © Adjunkten 2008 Gå til toppen af siden
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000
© ? | xhtml | css | Adjunkten | Følg mig pÃ¥ Twitter | Min Google+ profil | Del | Til toppen