Adjunktens forum
after dark

Adjunkten.dk | Profil | Registrér | Aktive emner | Medlemmer | Søg | OSS
Brugernavn:
Adgangskode:
  Vælg sprog

Husk mig
Glemt adgangskode?

Alle fora
 Dansk
 Anmeldelser af nye værker
 Opgave! (Læs her først)
 Nyt emne  Besvar emne
 Printervenlig
Forfatter Tidligere emne Emne   

Adjunkten
Forum Admin

184 indlæg

Sendt - 17 mar 2009 :  12:12:22  Vis profil  Besvar med citat
Anmeldelse af et selvvalgt værk

Skriv en anmeldelse af et værk (roman, novelle- el. digtsamling, dramatik, film) som er udgivet første gang fra 2005 – 2010.
Anmeldelsen skal være på mindst 800 ord og skal offentliggøres i dette forum på Adjunkten, så alle kan læse den. Elevtid : 5 timer, både til læsning og skrivning.

Du må også vælge et udenlandsk værk

Klik på "Nyt emne" ovenfor. I emnefeltet skrives forfatternavn og værkets titel, fx: Jakob Ejersbo: ”Nordkraft.”

Hvis der allerede er skrevet en anmeldelse af det værk, du har valgt, skal du skrive din anmeldelse ved at BESVARE den første. Du skal også forholde dig til den forrige anmeldelse; er du enig/uenig. Der kan altså være en fordel i at komme først, på den anden side er det måske nemmere at skrive, hvis man er uenig med en andens vurdering

Anmeldelsen skal indeholde :
• Grundlæggende oplysninger om værket som forfatter, titel, udgivelsesår og evt. genre.
• Et resumé, som ikke afslører slutningen af hensyn til kommende læsere.
• En personlig vurdering af, hvorfor værket er godt eller dårligt.

Derudover kan man
• Sætte et billede ind af forfatteren eller linke til forfatterens hjemmeside eller andre interessante ting.

Når man skriver til web er det en god idé at lave lidt flere afsnit i sin tekst end man ellers ville gøre. Det gør det lettere at læse på en skærm. Se fx Informations anmeldelse af "Kærestesorger": http://www.information.dk/185220

Anbefalinger

I bogkælderen har vi "Oh Romeo" af Merete Pryds Helle. Den er rigtig god og den fylder 126 sider.
Se evt. http://www.litteratursiden.dk/anbefalinger/oh-romeo-af-merete-pryds-helle
  Tidligere emne Emne   
 Nyt emne  Besvar emne
 Printervenlig
Genvej:
Adjunktens forum © Adjunkten 2008 Gå til toppen af siden
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000
© ? | xhtml | css | Adjunkten | Følg mig pÃ¥ Twitter | Min Google+ profil | Del | Til toppen