Adjunktens forum
after dark

Adjunkten.dk | Profil | Registrér | Aktive emner | Medlemmer | Søg | OSS
 Alle fora
 Dansk/historie opgaven - forbeholdt 1.d
 Staffeldt og nyplatonisme
 Digt

BEMÆRK: Du skal være medlem for at svare.
Meld mig ind.

Skærmstørrelse:
Brugernavn:
Kodeord:
Format:
Format: FedKursivUnderstregetGennemstreget VenstrejusteretCentreretHøjrejusteret Vandret streg Indsæt linkIndsæt mailIndsæt billede Indsæt kodeIndsæt citatIndsæt liste

Meddelelse:

* HTML er FRA
* Forumkode er TIL
Smilies
Smile [:)] Stort Smil [:D] Cool [8D] Rødme [:I]
Tunge [:P] Ond [}:)] Vink [;)] Klovn [:o)]
Blåt Øje [B)] Bold Otte [8] Trist [:(] Sky [8)]
Chokeret [:0] Gal [:(!] Død [xx(] Træt [|)]
Kys [:X] Godkende [^] Misbillige [V] Spørgsmål [?]

E M N E      T I L B A G E B L I K
Celine Posted - 12 nov 2007 : 12:50:09
når man nu sidder med et digt, og skal analysere det, er det så i orden hvis jeg nu mener, han har givet op, så skal jeg jo argumentere for hvor i teksten jeg ser det, er det så i orden at lave det som et slags citatstikordsagtigt fx "trange fængsel, melancholi" er det nok, eller skal jeg til at skrive det ser jeg i strofe bla, for der står bla bla
5     S E N E ST E      B E S V A R E L S E R    (Nyeste først)
Adjunkten Posted - 12 nov 2007 : 14:18:46
ja ja ..
Celine Posted - 12 nov 2007 : 14:13:26
men er det okay at det bilag med digtet jeg vedlægger er skrevet på, så du kan se hvad jeg har tænkt?
Adjunkten Posted - 12 nov 2007 : 14:08:11
Du skal citere de sproglige billeder, som du vil kommentere, i selve opgaven. Det er jo netop kernen i danskfagligt arbejde.

Det er ikke særlig interessant med en lang opremsning af metaforer - så hellere gå mere i dybden med de væsentligste.

Det viser også analytisk sans at man ikke nævner alle, men netop godt kan sortere.
Celine Posted - 12 nov 2007 : 13:58:35
når man skal i gang med at de sproglige billeder i et digt skal man så nævne ALLE de sproglige billeder? er det i orden at vedlægge digtet som bilag, hvor man har kommenteret de sproglige billeder der er, og så bare skrive: sproglige billeder1

1 jf bilag 1?

vil du helst have det ind i rapporten, så du ikke skal sidde at bladre?
Adjunkten Posted - 12 nov 2007 : 12:53:55
øøhh, - dit indlæg er jo nærmest et digt i sig selv...

Jo mere dokumentation i teksten, jo bedre. Altså hvis du påstår at han "har givet op", så skal du argumentere med citater fra digtene.
Så "det ser jeg i strofe, bla. bla" lyder fornuftigt.

Adjunktens forum © Adjunkten 2008 Gå til toppen af siden
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000
© ? | xhtml | css | Adjunkten | Følg mig pÃ¥ Twitter | Min Google+ profil | Del | Til toppen